2011/04/11

I live feng-shui

Am auzit candva o regula feng-shui care spunea asa: "cheltuieste tot ce ai". Poate ca nu sunt prea feng-shui in general, dar la partea cu cheltuitul, sunt clar din poveste. Cu toate ca veniturile mele nu au fost niciodata foarte mari, am stiut mereu ce valoare au banii, am lucrat din adolescenta si ...nu stiu cum...probabil gratie protectiei vreunui elefant shui, am reusit mereu sa imi acopar cheltuielile, sa imi fac micile placeri si chiar sa mai economisesc ceva.
Poate din cauza asta, mi-e foarte greu sa inteleg oamenii zgarciti, oameni cu venituri mari, din pacate, care nu stiu sa traiasca clipa si care strang bani in sosetele pentru Mos Craciun in loc sa puna cadouri in ele. Si nu neaparat cadouri pentru ceilalti, dar macar cadouri pentru sine, placeri, zambete, satisfactie pentru propria viata. Eu recunosc, ador sa ma pierd in magazine si nimic nu se compara cu o rochita gasita la reduceri care imi vine perfect. Nu zic ca sunt exemplul cel mai bun...dar totusi...hai sa traim prezentul, hai sa strangem bani si pentru ca azi sa fim mai veseli, hai la o cafenea mai scumpa, dar care are o terasa de vis, cu priveliste la lac si cu muzica buna, hai la mall si gaseste-ti cel mai vesel tricou si cumpara ceva si pentru iubitul tau, asa, fara nici o ocazie...
Macar o data la ceva timp, as zice sa nu uitam de ce muncim si de ce economisim: pentru ca noua sa ne fie mai bine. As vrea sa nu lasam banii sa ne controleze, ci din contra, sa ne bucuram de libertatea pe care ne-o ofera, indiferent de cat de multi sau putini sunt. Acceasi placere o simt si cand imi cumpar o piersica din piata si cand mananc la un restaurat, pentru ca amandoua sunt dorintele MELE.
Ce vreau sa spun de fapt e...sa privim banii ca pe o sursa de bucurii, destul muncim pentru ei in fiecare zi, destul ne stresam si calculam si facem liste...macar din cand in cand, sa ne folosim de bani pentru a ne cumpara o bucurie, mica, dar valoroasa prin faptul ca e a noastra, e prezenta, o simtim si stim ca este rezultatul muncii noastre. O masina, o casa, educatia copilului, sunt obiective extrem de importante pentru fiecare dintre noi, dar de multe ori ele sunt obiective indepartate si poate ar fi bine ca pe drumul nostru catre aceste obiective, sa tragem pe dreapta putin si sa savuram o inghetata!

2 comentarii:

  1. Ca bine zici sis!
    Abia astept sa savuram o inghetata mare si buuuuna, afara la soare :)

    RăspundețiȘtergere
  2. e cel mai bun lucru pe care-l putem face:) mai ales cand te simti coplesit de probleme si crezi ca daca te opresti din a-ti face griji totul o sa se darame, o pauza e de fapt e cea mai inspirata mutare. iti aduni fortele si sa vezi apoi constructie ;)

    RăspundețiȘtergere